loading...

زومیت

بازدید : 786
شنبه 31 تير 1402 زمان : 13:46

امروزه تاثیر ارز دیجیتال بر اقتصاد جهانی بر کسی پوشیده نیست. هر روز بر تعداد کاربران، موسسات و کشورهای فعال در زمینه تبادل ارز دیجیتال افزوده می شود. بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال هستند. راه های مختلفی برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که تجارت ارز دیجیتال یکی از آنهاست. تجارت خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کسب سود از نوسانات بازار است. اما باید بدانید که لازمه معامله موفق کسب دانش لازم در این زمینه است. آموزش تجارت ارز دیجیتال به شما کمک می کند تا معاملات سودآوری داشته باشید.

با توجه به این مشکل بر آن شدیم تا به زبانی ساده ترید ارز دیجیتال چیست و مطالب آموزشی تجارت را به شما معرفی کنیم.

ارز دیجیتال و ارز دیجیتال چیست؟
ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی وجود دارد و به صورت فیزیکی وجود ندارد. به پول دیجیتال پول الکترونیکی، پول الکترونیکی یا پول سایبری نیز گفته می شود. کریپتوکارنسی نوعی ارز دیجیتال الکترونیکی است که از توابع رمزنگاری برای انجام تراکنش ها استفاده می کند.بررسی کنید که:

ارزهای رمزنگاری شده، ارزهایی هستند که فقط از طریق رایانه یا تلفن همراه قابل دسترسی هستند، زیرا فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند. (بدون حضور فیزیکی)
از آنجایی که ارزهای دیجیتال نیازی به واسطه ندارند، هزینه تراکنش در هنگام استفاده از این نوع ارزها کاهش می یابد.
همه ارزهای دیجیتال اشکالی از ارزهای دیجیتال هستند، اما همه ارزهای دیجیتال رمزارز نیستند.


تجارت ارز دیجیتال چیست؟
به تجارت ارز دیجیتال، تجارت ارز دیجیتال (تجارت یا تجارت؛ معامله) گفته می شود و هدف آن کسب سود در دوره های مختلف است. این ارزهای دیجیتال بسیار متنوعی برای خرید و فروش دارد و هرکسی می تواند به دلخواه تجارت با هر یک از آنها را آغاز کند.

متأسفانه اکثر مقالات و کتاب ها تفاوت بین بازاریابی و استخراج را نادیده می گیرند. اگر هدف سرمایه گذاری کسب ثروت در بلندمدت با خرید و نگهداری چندین دارایی (سهام، اوراق قرضه، دلار، طلا و ...) باشد. از سوی دیگر، معامله به معنای خرید و فروش مکرر در بازار مالی برای کسب سود بیشتر است. اگرچه هم تجارت ارز دیجیتال و هم سرمایه گذاری به دنبال کسب سود بیشتر هستند، اما روش های مختلفی را برای رسیدن به این هدف دنبال می کنند.

فروشنده کیست؟(سامان کریمی شاد)
یک معامله گر با هدف کسب سود، ارزهای دیجیتال را بر اساس الگوهای قیمت و اطلاعات بازار معامله می کند. یک معامله گر حرفه ای کسی است که:

او توانایی مطالعه موضوعات جهانی و تحلیل فنی آنها را دارد.
توانایی تفکر از همه طرف یک موضوع را دارد.
او از صبر و انضباط خوبی برخوردار است.
دارای قابلیت استخراج اطلاعات از نمودار قیمت.
فعال است و ناظر بازار نیست.
راه درست بازاریابی را بلد است.
معامله جفت ارز به چه معناست؟
هنگامی که دو ارز مختلف مبادله یا مبادله می شوند (جفت ارز)، مبادله ارز رخ می دهد. ارز اول در این معامله، ارز پایه و ارز دوم، ارز فهرست شده نام دارد.

در بیشتر موارد، بزرگترین اشتباه معامله گران، انتخاب نکردن ارز مناسب است. انتخاب جفت ارز مناسب در تعیین استراتژی ورود و خروج به بازار مهم است. بنابراین قبل از معامله جفت ارز باید اطلاعات خود را در این قسمت تکمیل کنید. در حال حاضر امکان مبادله جفت ارز ارز دیجیتال تتر در واکس وجود دارد.

نوعی معامله ارز دیجیتال
معامله گران ارزهای دیجیتال ابتدا باید دانش تحلیلی برای مطالعه بازار کسب کنند.تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش رایج برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هستند. یادگیری این دو روش به معامله گران کمک می کند تا زمانی که برایشان سودمندتر است تصمیمات سریع و هوشمندانه بگیرند. از طرفی هر معامله گر باید برای خود یک استراتژی معاملاتی داشته باشد تا بتواند با آرامش بیشتری معامله را انجام دهد و به دور از هیجان باشد. به عنوان مثال، بازاریاب باید یک چارچوب زمانی برای تحلیل خود تعریف کند. برای انتخاب بهترین بازه زمانی، هر معامله گر باید استراتژی معاملاتی، اهداف و شخصیت خود را در نظر بگیرد.

به طور کلی، معاملات ارز دیجیتال با بازه زمانی کوتاه برای معامله گران با تجربه و معاملات با بازه زمانی طولانی برای افراد کم تجربه توصیه می شود. در ادامه به روش های مختلف بازاریابی در دوره های مختلف می پردازیم.

خرید و فروش فوری ارز دیجیتال یا اسکالپینگ
معامله ارزهای دیجیتال در مدت زمان کوتاه (چند ثانیه تا چند دقیقه) برای سود سریع را خرید و فروش فوری یا اسکالپ می گویند. در این روش به زبان ساده معامله گران ارزهای دیجیتال را با قیمت پایین خریداری می کنند و پس از افزایش قیمت به فروش می رسانند.با توجه به استراتژی معاملاتی معامله گر، سود دریافتی برای هر خرید و فروش ممکن است بسیار ناچیز باشد و با افزایش تعداد معاملات، سود زیادی خواهد داشت.

روش تحلیلی این روش مبتنی بر استفاده از ربات های معاملاتی، بسترهای معاملاتی خودکار و تحلیل تکنیکال است (در این تحلیل فقط متغیرهای قیمت در نظر گرفته شده است).

خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا معاملات روز
معاملات روزانه کوتاه مدت است و ممکن است به معنای نگهداری دارایی فقط برای یک روز باشد. در این روش، معامله گر به امید کسب سود ناچیز اما سریع، دارایی را قبل از پایان روز می فروشد. در معاملات روز، پتانسیل رشد آتی ارز دیجیتال در نظر گرفته نمی شود و تنها از نوسانات قیمت ارز دیجیتال در طول روز برای سود استفاده می شود.

یکی از بزرگترین مزیت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت روزانه این است که معامله گران می توانند نتایج معاملات خود را از قبل مشاهده کنند و با محاسبه میزان سود یا زیان، استراتژی معاملاتی خود را برای روزهای آینده تعیین کنند. روش تحلیل خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال است.

Swing Trading ارزهای دیجیتال
معاملات ارز دیجیتال در میان مدت با روش خرید و فروش نوسان انجام می شود.برخلاف معاملات روزانه که شامل خرید و فروش روزانه با سود کم است، در خرید و فروش نوسانی، معامله گران از تحلیل تکنیکال برای یافتن موقعیت های سرمایه گذاری مناسب در 2 هفته تا 2 ماه استفاده می کنند تا سود بیشتری کسب کنند.

معاملات نوسانی یک تجارت محبوب برای معامله گران مجازی است، زیرا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به طور مرتب نوسانات قیمت را در طول هفته نشان می دهد. این نوسانات قیمت به معامله گر اجازه می دهد تا در صورت رسیدن به نقاط ورودی و خروجی صحیح، سود خوبی به دست آورد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال با موقعیت یا معاملات موقعیت
معاملات ارزهای دیجیتال به صورت موقعیت یابی، در بلندمدت و با استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادی انجام می شود. در این روش در واقع با استفاده از تحلیل بنیادی، موقعیت های خرید و فروش بین 3 تا 12 ماه گرفته می شود (به متغیرهای کلیدی مانند ارزش بازار، تعداد ارزهای دیجیتال و بنیانگذاران ارز دیجیتال مورد نظر مراجعه کنید).اگرچه معامله ارز دیجیتال از نظر موقعیت یابی آسان به نظر می رسد، اما قوانین خاص خود را دارد که باید بدانید. اگرچه معاملات موقعیت بیشتر بر تحلیل بنیادی متکی است، یافتن نقاط ورود و خروج نیز به کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:آموزش ارز دیجیتال

تجارت کپی، بهترین استراتژی برای معامله گران مبتدی
تجارت کپی یکی از استراتژی های تجارت ارز دیجیتال است. به این ترتیب کاربر یک فروشنده حرفه ای را انتخاب می کند و دقیقا همان کاری را انجام می دهد که آن فروشنده انجام می دهد. در برخی از پلتفرم‌ها، کاربران می‌توانند با تأیید مشخصات معامله‌گر حرفه‌ای و انتخاب افرادی که می‌خواهند دنبال کنند، روش خودکار معاملات کپی را انتخاب کنند.

یکی از بزرگترین مزایای معاملات کپی کاهش ریسک معاملات است. زیرا معامله گران همان رفتارها و استراتژی های معامله گران حرفه ای را اعمال می کنند. به همین دلیل، احتمال معامله با ضرر کاهش می یابد. اما لازم به ذکر است که این روش برای افراد مبتدی توصیه می شود. زیرا این روش باعث می شود فروشنده به شدت به دیگران متکی باشد و در نهایت فروشنده اعتماد به نفس لازم برای تصمیم گیری را از دست بدهد.ابزارهای مفید برای آموزش تجارت ارز دیجیتال
معامله گران برای داشتن نگرش صحیح نسبت به بازار باید از ابزارهای لازم برای معاملات ارز دیجیتال استفاده کنند. ابزارهای زیادی وجود دارد که معامله گران می توانند از آنها برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده کنند. با این حال، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش پرکاربرد برای تعیین بهترین زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند.

تحلیل پایه
در این نوع تحلیل، معامله گران عوامل اصلی موثر بر قیمت ارز دیجیتال را تجزیه و تحلیل می کنند و تصمیم می گیرند که آیا ارز دیجیتال مورد نظر برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر. مهمترین هدف تحلیل بنیادی، تحلیل ارزش طبیعی و قیمت ارز دیجیتال و مقایسه آن با قیمت فعلی است. ارزش ذاتی ارزش واقعی یک ارز دیجیتال است.

اگر ارزش ذاتی ارز دیجیتال بالاتر از ارزش فعلی آن باشد، می توان نتیجه گرفت که قیمت فعلی دارایی ارزان است و ممکن است گزینه خوبی برای خرید باشد، اما اگر ارزش ارز دیجیتال کمتر از ارزش فعلی آن باشد، قیمت دارایی مورد نظر غیر منطقی است و باید منتظر ماند تا وارد بازار شود.تحلیل تکنیکال
تحلیل تکنیکال بر بررسی رفتار قیمت گذشته برای تعیین ارزش دارایی و پیش‌بینی حرکات آتی متمرکز است. سرمایه گذارانی که از این روش برای تحلیل بازار استفاده می کنند، معتقدند که تاریخ تکرار می شود. به همین دلیل با استفاده از نمودارها و روابط ریاضی سعی در تحلیل روندهای گذشته قیمت دارند تا بتوانند حرکات و رفتار قیمت را در آینده پیش بینی کنند. از آنجایی که نمودارها در این نوع تجزیه و تحلیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، به تحلیلگران تکنیکال چارتیست نیز می گویند. مهمترین ابزارهای تحلیل تکنیکال در معاملات ارزهای دیجیتال شامل نمودار قیمت، محدوده قیمت، حمایت و مقاومت، اندیکاتورها و ... می باشد.

آموزش ترید ارز دیجیتال و تجارت

تجارت ارزهای دیجیتال بدون دانش مناسب مانند غواصی در تاریکی است. افراد زیادی هر روز با هدف کسب سود وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند و به دلیل نداشتن مهارت، ضررهای هنگفتی را متحمل می شوند و ثروت خود را از دست می دهند. اگر تصمیم به کسب درآمد از طریق معامله ارزهای دیجیتال دارید، می توانید با شرکت در آموزش معاملات، دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.برخی از موضوعات مهم در آموزش تجارت ارز دیجیتال عبارتند از:

آشنایی با شرایط ارز دیجیتال
دنیای ارزهای دیجیتال مملو از اصطلاحات مختلفی است که اگر اطلاعات کافی در مورد آنها نداشته باشید، در معامله ارز دیجیتال با مشکل مواجه خواهید شد. قدم اول، معرفی مختصری از این اصطلاحات است تا بتوانید در مورد هر یک بیشتر بدانید.

آشنایی با شبکه های بلاک چین
ابتدا باید مفهوم بلاک چین، انواع آن و مزایا و معایب هر کدام را بشناسید تا بتوانید بلاک های ارزهای دیجیتال مختلف را با هم مقایسه کنید. بلوک‌های ارزهای رمزنگاری شده محبوب مانند بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این فصل ارائه می‌شوند و منابع مهمی برای آشنایی بیشتر با شبکه بلاک چین در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آشنایی با کیف پول دیجیتال
هنگام معامله ارزهای دیجیتال، برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. کیف پول ها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. در این بخش با انواع کیف پول ها، نحوه ایجاد و اتصال آنها آشنا می شوید. همچنین تمامی نکات امنیتی مهم مربوط به کیف پول دیجیتال برای بهبود امنیت دارایی توضیح داده شده است.دانستن کیف پول های محبوب و نحوه تجارت با آن کیف پول ها یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر بگیرید.

آشنایی با انواع معاملات و رویه های مرتبط با آنها
صرافی های دیجیتال به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مراحل معامله ارز دیجیتال انتخاب صرافی است، شناخت انواع صرافی ها و نحوه کار با آن ها بسیار مهم است. همچنین در این قسمت همکاری در صرافی ارز دیجیتال خارجی و ایرانی آموزش داده می شود.

بیشتر بخوانید:آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش تحلیل بازار سهام دیجیتال
اگر با ابزارهای تحلیل بازار آشنا نباشید، نمی توانید معاملات سودآوری انجام دهید. تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دو روش برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال است که به شما کمک می کند تعیین کنید کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب است. در این بخش تمامی ابزارهای رایج در تحلیل تکنیکال و بنیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

تجارت اجتماعی بهترین منبع برای آموزش تجارت ارز دیجیتال است

تجارت اجتماعی یکی از راه های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای یادگیری تجارت ارز دیجیتال وقت ندارید، تجارت اجتماعی بهترین گزینه برای شماست.زیرا از این طریق می توانید اقدامات معامله گران حرفه ای را مشاهده و تقلید کنید.

تجارت اجتماعی یک پلت فرم شبکه اجتماعی است که در آن معامله گران می توانند ایده ها و استراتژی های تجارت ارزهای دیجیتال را به اشتراک بگذارند. شما می توانید استراتژی خود را با بررسی گزارش های ثبت شده پیدا کنید و دقیقاً همان را اعمال کنید.

یکی از مزایای اصلی این روش افزایش دانش جمعی و کمک گرفتن از تجربیات دیگران است. از طرفی منبع در دسترس آموزش کسب و کار است و کار در این زمینه ها آسان است. پلتفرم های بازاریابی اجتماعی هر روز در حال رشد هستند که محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • آواترید
  • eToro
  • TradingView


مهمترین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال برای تجارت کدامند؟
اگر تصمیم گرفته اید از طریق تجارت ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنید، دانستن برخی از ارزهای دیجیتال و نحوه عملکرد آنها بسیار مهم است. در ادامه 5 نوع رایج ارز دیجیتال (پنهان) را معرفی می کنیم:

ارز دیجیتال بیت کوین
بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 معرفی و در سال 2009 ایجاد شد.شما می توانید از بیت کوین مانند یک ارز معمولی برای خرید و فروش چیزهای مورد نیاز خود استفاده کنید و از نظر کاربری نیز می توان گفت که بیت کوین هیچ تفاوتی با سایر ارزهای معمولی ندارد.

استفاده از بیت کوین چندان دشوار نیست و می توانید بدون نیاز به درک جزئیات فنی نحوه عملکرد شبکه بیت کوین از آن استفاده کنید. هنگامی که یک کیف پول بیت کوین را بر روی تلفن یا رایانه خود راه اندازی می کنید، می توانید هر تعداد بیت کوین را که می خواهید به کیف پول شخص دیگری منتقل کنید.

ارز دیجیتال اتریوم
اتریوم (ETH) یک پلت فرم محاسباتی غیرمتمرکز است که می تواند بر روی قراردادهای هوشمند کار کند. این سیستم غیرمتمرکز توسط هیچ شخص یا سازمانی کنترل نمی شود و صرافی اتریوم مستقل از بانک ها است. ارز دیجیتال مبادله شده در این شبکه اتر نام دارد.

ارز دیجیتال ریپل
ریپل (XRP) یک تبادل امن، شبکه انتقال و سیستم تسویه با سرعت بالا است. این برنامه پرداخت های بین المللی فوری، ایمن و آسان را ارائه می دهد. شبکه پرداخت ریپل با اتصال به بانک ها و موسسات مالی به صورت آنلاین پول را انتقال می دهد.ارز دیجیتال لایت کوین
لایت کوین (LTC) یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده محبوب است که تحت مجوز MIT / X11 منتشر شده است. این ارز از بیت کوین الهام گرفته شده است و از نظر فنی تقریباً مشابه بیت کوین است. تفاوت اصلی لایت کوین و بیت کوین در نرخ تولید بلاک است. بلاک های لایت کوین سریعتر از بیت کوین آزاد می شوند. بنابراین تراکنش های لایت کوین در زمان کوتاه تری نسبت به بیت کوین تایید می شوند.

بیت کوین کش
بیت کوین کش (BCH) شاخه ای از بیت کوین است که برای حل برخی از مشکلات بیت کوین مانند محدودیت اندازه بلوک ایجاد شده است. با به روز رسانی بیت کوین، اندازه بلوک از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش یافت. با افزایش تعداد بلاک ها در بیت کوین کش، تراکنش ها سریعتر و در زمان کمتری انجام می شوند.

در یک پلت فرم معاملاتی امن معامله کنید
امکان معامله ارزهای دیجیتال برای کسب سود با یادگیری و افزایش سطح دانش در زمینه ارزهای دیجیتال وجود دارد. با افزایش اطلاعات، پلتفرمی که برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب می کنید بسیار مهم و بسیار حساس است.

علیرغم مشکلاتی که در حوزه تجارت ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی وجود داشت، والکس برای رفع برخی از این مشکلات از جمله ورود به بازار خارجی (بایننس یا سایر پلتفرم های خارجی)، خرید و فروش با سود ناعادلانه و حضور کلاهبرداران در این بخش، بستر امنی را برای معاملات ارز دیجیتال و جفت ارز (بر اساس تتر) فراهم کرد.برای دریافت مشاوره و تجارت ارزهای دیجیتال می توانید به تیم والکس بپیوندید.

امروزه تاثیر ارز دیجیتال بر اقتصاد جهانی بر کسی پوشیده نیست. هر روز بر تعداد کاربران، موسسات و کشورهای فعال در زمینه تبادل ارز دیجیتال افزوده می شود. بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال هستند. راه های مختلفی برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که تجارت ارز دیجیتال یکی از آنهاست. تجارت خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کسب سود از نوسانات بازار است. اما باید بدانید که لازمه معامله موفق کسب دانش لازم در این زمینه است. آموزش تجارت ارز دیجیتال به شما کمک می کند تا معاملات سودآوری داشته باشید.

با توجه به این مشکل بر آن شدیم تا به زبانی ساده ترید ارز دیجیتال چیست و مطالب آموزشی تجارت را به شما معرفی کنیم.

ارز دیجیتال و ارز دیجیتال چیست؟
ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی وجود دارد و به صورت فیزیکی وجود ندارد. به پول دیجیتال پول الکترونیکی، پول الکترونیکی یا پول سایبری نیز گفته می شود. کریپتوکارنسی نوعی ارز دیجیتال الکترونیکی است که از توابع رمزنگاری برای انجام تراکنش ها استفاده می کند.بررسی کنید که:

ارزهای رمزنگاری شده، ارزهایی هستند که فقط از طریق رایانه یا تلفن همراه قابل دسترسی هستند، زیرا فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند. (بدون حضور فیزیکی)
از آنجایی که ارزهای دیجیتال نیازی به واسطه ندارند، هزینه تراکنش در هنگام استفاده از این نوع ارزها کاهش می یابد.
همه ارزهای دیجیتال اشکالی از ارزهای دیجیتال هستند، اما همه ارزهای دیجیتال رمزارز نیستند.


تجارت ارز دیجیتال چیست؟
به تجارت ارز دیجیتال، تجارت ارز دیجیتال (تجارت یا تجارت؛ معامله) گفته می شود و هدف آن کسب سود در دوره های مختلف است. این ارزهای دیجیتال بسیار متنوعی برای خرید و فروش دارد و هرکسی می تواند به دلخواه تجارت با هر یک از آنها را آغاز کند.

متأسفانه اکثر مقالات و کتاب ها تفاوت بین بازاریابی و استخراج را نادیده می گیرند. اگر هدف سرمایه گذاری کسب ثروت در بلندمدت با خرید و نگهداری چندین دارایی (سهام، اوراق قرضه، دلار، طلا و ...) باشد. از سوی دیگر، معامله به معنای خرید و فروش مکرر در بازار مالی برای کسب سود بیشتر است. اگرچه هم تجارت ارز دیجیتال و هم سرمایه گذاری به دنبال کسب سود بیشتر هستند، اما روش های مختلفی را برای رسیدن به این هدف دنبال می کنند.

فروشنده کیست؟(سامان کریمی شاد)
یک معامله گر با هدف کسب سود، ارزهای دیجیتال را بر اساس الگوهای قیمت و اطلاعات بازار معامله می کند. یک معامله گر حرفه ای کسی است که:

او توانایی مطالعه موضوعات جهانی و تحلیل فنی آنها را دارد.
توانایی تفکر از همه طرف یک موضوع را دارد.
او از صبر و انضباط خوبی برخوردار است.
دارای قابلیت استخراج اطلاعات از نمودار قیمت.
فعال است و ناظر بازار نیست.
راه درست بازاریابی را بلد است.
معامله جفت ارز به چه معناست؟
هنگامی که دو ارز مختلف مبادله یا مبادله می شوند (جفت ارز)، مبادله ارز رخ می دهد. ارز اول در این معامله، ارز پایه و ارز دوم، ارز فهرست شده نام دارد.

در بیشتر موارد، بزرگترین اشتباه معامله گران، انتخاب نکردن ارز مناسب است. انتخاب جفت ارز مناسب در تعیین استراتژی ورود و خروج به بازار مهم است. بنابراین قبل از معامله جفت ارز باید اطلاعات خود را در این قسمت تکمیل کنید. در حال حاضر امکان مبادله جفت ارز ارز دیجیتال تتر در واکس وجود دارد.

نوعی معامله ارز دیجیتال
معامله گران ارزهای دیجیتال ابتدا باید دانش تحلیلی برای مطالعه بازار کسب کنند.تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش رایج برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هستند. یادگیری این دو روش به معامله گران کمک می کند تا زمانی که برایشان سودمندتر است تصمیمات سریع و هوشمندانه بگیرند. از طرفی هر معامله گر باید برای خود یک استراتژی معاملاتی داشته باشد تا بتواند با آرامش بیشتری معامله را انجام دهد و به دور از هیجان باشد. به عنوان مثال، بازاریاب باید یک چارچوب زمانی برای تحلیل خود تعریف کند. برای انتخاب بهترین بازه زمانی، هر معامله گر باید استراتژی معاملاتی، اهداف و شخصیت خود را در نظر بگیرد.

به طور کلی، معاملات ارز دیجیتال با بازه زمانی کوتاه برای معامله گران با تجربه و معاملات با بازه زمانی طولانی برای افراد کم تجربه توصیه می شود. در ادامه به روش های مختلف بازاریابی در دوره های مختلف می پردازیم.

خرید و فروش فوری ارز دیجیتال یا اسکالپینگ
معامله ارزهای دیجیتال در مدت زمان کوتاه (چند ثانیه تا چند دقیقه) برای سود سریع را خرید و فروش فوری یا اسکالپ می گویند. در این روش به زبان ساده معامله گران ارزهای دیجیتال را با قیمت پایین خریداری می کنند و پس از افزایش قیمت به فروش می رسانند.با توجه به استراتژی معاملاتی معامله گر، سود دریافتی برای هر خرید و فروش ممکن است بسیار ناچیز باشد و با افزایش تعداد معاملات، سود زیادی خواهد داشت.

روش تحلیلی این روش مبتنی بر استفاده از ربات های معاملاتی، بسترهای معاملاتی خودکار و تحلیل تکنیکال است (در این تحلیل فقط متغیرهای قیمت در نظر گرفته شده است).

خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا معاملات روز
معاملات روزانه کوتاه مدت است و ممکن است به معنای نگهداری دارایی فقط برای یک روز باشد. در این روش، معامله گر به امید کسب سود ناچیز اما سریع، دارایی را قبل از پایان روز می فروشد. در معاملات روز، پتانسیل رشد آتی ارز دیجیتال در نظر گرفته نمی شود و تنها از نوسانات قیمت ارز دیجیتال در طول روز برای سود استفاده می شود.

یکی از بزرگترین مزیت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت روزانه این است که معامله گران می توانند نتایج معاملات خود را از قبل مشاهده کنند و با محاسبه میزان سود یا زیان، استراتژی معاملاتی خود را برای روزهای آینده تعیین کنند. روش تحلیل خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال است.

Swing Trading ارزهای دیجیتال
معاملات ارز دیجیتال در میان مدت با روش خرید و فروش نوسان انجام می شود.برخلاف معاملات روزانه که شامل خرید و فروش روزانه با سود کم است، در خرید و فروش نوسانی، معامله گران از تحلیل تکنیکال برای یافتن موقعیت های سرمایه گذاری مناسب در 2 هفته تا 2 ماه استفاده می کنند تا سود بیشتری کسب کنند.

معاملات نوسانی یک تجارت محبوب برای معامله گران مجازی است، زیرا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به طور مرتب نوسانات قیمت را در طول هفته نشان می دهد. این نوسانات قیمت به معامله گر اجازه می دهد تا در صورت رسیدن به نقاط ورودی و خروجی صحیح، سود خوبی به دست آورد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال با موقعیت یا معاملات موقعیت
معاملات ارزهای دیجیتال به صورت موقعیت یابی، در بلندمدت و با استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادی انجام می شود. در این روش در واقع با استفاده از تحلیل بنیادی، موقعیت های خرید و فروش بین 3 تا 12 ماه گرفته می شود (به متغیرهای کلیدی مانند ارزش بازار، تعداد ارزهای دیجیتال و بنیانگذاران ارز دیجیتال مورد نظر مراجعه کنید).اگرچه معامله ارز دیجیتال از نظر موقعیت یابی آسان به نظر می رسد، اما قوانین خاص خود را دارد که باید بدانید. اگرچه معاملات موقعیت بیشتر بر تحلیل بنیادی متکی است، یافتن نقاط ورود و خروج نیز به کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:آموزش ارز دیجیتال

تجارت کپی، بهترین استراتژی برای معامله گران مبتدی
تجارت کپی یکی از استراتژی های تجارت ارز دیجیتال است. به این ترتیب کاربر یک فروشنده حرفه ای را انتخاب می کند و دقیقا همان کاری را انجام می دهد که آن فروشنده انجام می دهد. در برخی از پلتفرم‌ها، کاربران می‌توانند با تأیید مشخصات معامله‌گر حرفه‌ای و انتخاب افرادی که می‌خواهند دنبال کنند، روش خودکار معاملات کپی را انتخاب کنند.

یکی از بزرگترین مزایای معاملات کپی کاهش ریسک معاملات است. زیرا معامله گران همان رفتارها و استراتژی های معامله گران حرفه ای را اعمال می کنند. به همین دلیل، احتمال معامله با ضرر کاهش می یابد. اما لازم به ذکر است که این روش برای افراد مبتدی توصیه می شود. زیرا این روش باعث می شود فروشنده به شدت به دیگران متکی باشد و در نهایت فروشنده اعتماد به نفس لازم برای تصمیم گیری را از دست بدهد.ابزارهای مفید برای آموزش تجارت ارز دیجیتال
معامله گران برای داشتن نگرش صحیح نسبت به بازار باید از ابزارهای لازم برای معاملات ارز دیجیتال استفاده کنند. ابزارهای زیادی وجود دارد که معامله گران می توانند از آنها برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده کنند. با این حال، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش پرکاربرد برای تعیین بهترین زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند.

تحلیل پایه
در این نوع تحلیل، معامله گران عوامل اصلی موثر بر قیمت ارز دیجیتال را تجزیه و تحلیل می کنند و تصمیم می گیرند که آیا ارز دیجیتال مورد نظر برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر. مهمترین هدف تحلیل بنیادی، تحلیل ارزش طبیعی و قیمت ارز دیجیتال و مقایسه آن با قیمت فعلی است. ارزش ذاتی ارزش واقعی یک ارز دیجیتال است.

اگر ارزش ذاتی ارز دیجیتال بالاتر از ارزش فعلی آن باشد، می توان نتیجه گرفت که قیمت فعلی دارایی ارزان است و ممکن است گزینه خوبی برای خرید باشد، اما اگر ارزش ارز دیجیتال کمتر از ارزش فعلی آن باشد، قیمت دارایی مورد نظر غیر منطقی است و باید منتظر ماند تا وارد بازار شود.تحلیل تکنیکال
تحلیل تکنیکال بر بررسی رفتار قیمت گذشته برای تعیین ارزش دارایی و پیش‌بینی حرکات آتی متمرکز است. سرمایه گذارانی که از این روش برای تحلیل بازار استفاده می کنند، معتقدند که تاریخ تکرار می شود. به همین دلیل با استفاده از نمودارها و روابط ریاضی سعی در تحلیل روندهای گذشته قیمت دارند تا بتوانند حرکات و رفتار قیمت را در آینده پیش بینی کنند. از آنجایی که نمودارها در این نوع تجزیه و تحلیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، به تحلیلگران تکنیکال چارتیست نیز می گویند. مهمترین ابزارهای تحلیل تکنیکال در معاملات ارزهای دیجیتال شامل نمودار قیمت، محدوده قیمت، حمایت و مقاومت، اندیکاتورها و ... می باشد.

آموزش ترید ارز دیجیتال و تجارت

تجارت ارزهای دیجیتال بدون دانش مناسب مانند غواصی در تاریکی است. افراد زیادی هر روز با هدف کسب سود وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند و به دلیل نداشتن مهارت، ضررهای هنگفتی را متحمل می شوند و ثروت خود را از دست می دهند. اگر تصمیم به کسب درآمد از طریق معامله ارزهای دیجیتال دارید، می توانید با شرکت در آموزش معاملات، دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.برخی از موضوعات مهم در آموزش تجارت ارز دیجیتال عبارتند از:

آشنایی با شرایط ارز دیجیتال
دنیای ارزهای دیجیتال مملو از اصطلاحات مختلفی است که اگر اطلاعات کافی در مورد آنها نداشته باشید، در معامله ارز دیجیتال با مشکل مواجه خواهید شد. قدم اول، معرفی مختصری از این اصطلاحات است تا بتوانید در مورد هر یک بیشتر بدانید.

آشنایی با شبکه های بلاک چین
ابتدا باید مفهوم بلاک چین، انواع آن و مزایا و معایب هر کدام را بشناسید تا بتوانید بلاک های ارزهای دیجیتال مختلف را با هم مقایسه کنید. بلوک‌های ارزهای رمزنگاری شده محبوب مانند بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این فصل ارائه می‌شوند و منابع مهمی برای آشنایی بیشتر با شبکه بلاک چین در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آشنایی با کیف پول دیجیتال
هنگام معامله ارزهای دیجیتال، برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. کیف پول ها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. در این بخش با انواع کیف پول ها، نحوه ایجاد و اتصال آنها آشنا می شوید. همچنین تمامی نکات امنیتی مهم مربوط به کیف پول دیجیتال برای بهبود امنیت دارایی توضیح داده شده است.دانستن کیف پول های محبوب و نحوه تجارت با آن کیف پول ها یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر بگیرید.

آشنایی با انواع معاملات و رویه های مرتبط با آنها
صرافی های دیجیتال به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مراحل معامله ارز دیجیتال انتخاب صرافی است، شناخت انواع صرافی ها و نحوه کار با آن ها بسیار مهم است. همچنین در این قسمت همکاری در صرافی ارز دیجیتال خارجی و ایرانی آموزش داده می شود.

بیشتر بخوانید:آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش تحلیل بازار سهام دیجیتال
اگر با ابزارهای تحلیل بازار آشنا نباشید، نمی توانید معاملات سودآوری انجام دهید. تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دو روش برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال است که به شما کمک می کند تعیین کنید کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب است. در این بخش تمامی ابزارهای رایج در تحلیل تکنیکال و بنیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

تجارت اجتماعی بهترین منبع برای آموزش تجارت ارز دیجیتال است

تجارت اجتماعی یکی از راه های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای یادگیری تجارت ارز دیجیتال وقت ندارید، تجارت اجتماعی بهترین گزینه برای شماست.زیرا از این طریق می توانید اقدامات معامله گران حرفه ای را مشاهده و تقلید کنید.

تجارت اجتماعی یک پلت فرم شبکه اجتماعی است که در آن معامله گران می توانند ایده ها و استراتژی های تجارت ارزهای دیجیتال را به اشتراک بگذارند. شما می توانید استراتژی خود را با بررسی گزارش های ثبت شده پیدا کنید و دقیقاً همان را اعمال کنید.

یکی از مزایای اصلی این روش افزایش دانش جمعی و کمک گرفتن از تجربیات دیگران است. از طرفی منبع در دسترس آموزش کسب و کار است و کار در این زمینه ها آسان است. پلتفرم های بازاریابی اجتماعی هر روز در حال رشد هستند که محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • آواترید
  • eToro
  • TradingView


مهمترین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال برای تجارت کدامند؟
اگر تصمیم گرفته اید از طریق تجارت ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنید، دانستن برخی از ارزهای دیجیتال و نحوه عملکرد آنها بسیار مهم است. در ادامه 5 نوع رایج ارز دیجیتال (پنهان) را معرفی می کنیم:

ارز دیجیتال بیت کوین
بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 معرفی و در سال 2009 ایجاد شد.شما می توانید از بیت کوین مانند یک ارز معمولی برای خرید و فروش چیزهای مورد نیاز خود استفاده کنید و از نظر کاربری نیز می توان گفت که بیت کوین هیچ تفاوتی با سایر ارزهای معمولی ندارد.

استفاده از بیت کوین چندان دشوار نیست و می توانید بدون نیاز به درک جزئیات فنی نحوه عملکرد شبکه بیت کوین از آن استفاده کنید. هنگامی که یک کیف پول بیت کوین را بر روی تلفن یا رایانه خود راه اندازی می کنید، می توانید هر تعداد بیت کوین را که می خواهید به کیف پول شخص دیگری منتقل کنید.

ارز دیجیتال اتریوم
اتریوم (ETH) یک پلت فرم محاسباتی غیرمتمرکز است که می تواند بر روی قراردادهای هوشمند کار کند. این سیستم غیرمتمرکز توسط هیچ شخص یا سازمانی کنترل نمی شود و صرافی اتریوم مستقل از بانک ها است. ارز دیجیتال مبادله شده در این شبکه اتر نام دارد.

ارز دیجیتال ریپل
ریپل (XRP) یک تبادل امن، شبکه انتقال و سیستم تسویه با سرعت بالا است. این برنامه پرداخت های بین المللی فوری، ایمن و آسان را ارائه می دهد. شبکه پرداخت ریپل با اتصال به بانک ها و موسسات مالی به صورت آنلاین پول را انتقال می دهد.ارز دیجیتال لایت کوین
لایت کوین (LTC) یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده محبوب است که تحت مجوز MIT / X11 منتشر شده است. این ارز از بیت کوین الهام گرفته شده است و از نظر فنی تقریباً مشابه بیت کوین است. تفاوت اصلی لایت کوین و بیت کوین در نرخ تولید بلاک است. بلاک های لایت کوین سریعتر از بیت کوین آزاد می شوند. بنابراین تراکنش های لایت کوین در زمان کوتاه تری نسبت به بیت کوین تایید می شوند.

بیت کوین کش
بیت کوین کش (BCH) شاخه ای از بیت کوین است که برای حل برخی از مشکلات بیت کوین مانند محدودیت اندازه بلوک ایجاد شده است. با به روز رسانی بیت کوین، اندازه بلوک از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش یافت. با افزایش تعداد بلاک ها در بیت کوین کش، تراکنش ها سریعتر و در زمان کمتری انجام می شوند.

در یک پلت فرم معاملاتی امن معامله کنید
امکان معامله ارزهای دیجیتال برای کسب سود با یادگیری و افزایش سطح دانش در زمینه ارزهای دیجیتال وجود دارد. با افزایش اطلاعات، پلتفرمی که برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب می کنید بسیار مهم و بسیار حساس است.

علیرغم مشکلاتی که در حوزه تجارت ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی وجود داشت، والکس برای رفع برخی از این مشکلات از جمله ورود به بازار خارجی (بایننس یا سایر پلتفرم های خارجی)، خرید و فروش با سود ناعادلانه و حضور کلاهبرداران در این بخش، بستر امنی را برای معاملات ارز دیجیتال و جفت ارز (بر اساس تتر) فراهم کرد.برای دریافت مشاوره و تجارت ارزهای دیجیتال می توانید به تیم والکس بپیوندید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 163
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 37
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 261
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 1734
  • بازدید سال : 7822
  • بازدید کلی : 112152
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی