loading...

زومیت

بازدید : 40
دوشنبه 1 خرداد 1402 زمان : 12:57

جک هیدرولیک

در واقع جک هیدرولیک وسیله ای استوانه ای است که مکانیزمی در داخل سیلندر روغن دارد که فشار روغن را اعمال می کند. نیروی وارد شده باعث ایجاد روغن می شود

تراکم تراکم ناپذیر به سیلندر دوم که بزرگتر از سیلندر قبلی است منتقل می شود و در مرحله بعد همین روغن با فشاری که به پیستون سیلندر وارد می کند باعث حرکت جسم مثلاً جسم مکانیکی بر روی آن می شود. سیلندر سیلندر. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد ماشین هایی مانند جرثقیل مشاهده کنید. این نوع مکانیزم ممکن است ساده به نظر برسد، اما با سادگی خود کارهای بسیار دشواری را با بیشترین کارایی انجام می دهد.

روغنی که تراکم پذیر نیست و به روغن موجود نیرو وارد می کند، این اصل الگوریتم مورد استفاده جک هیدرولیک است. مهم است که فشار وارد شده به پیستون کوچک مستقیماً به پیستون بزرگ رفته و باعث بالا آمدن آن شود.

تعریف دیگری از جک هیدرولیک: این نمونه ای از سیلندر هیدرولیک است که فقط در یک طرف کار می کند و اغلب ظرفیت زیادی دارد. در ساختار جک های هیدرولیک به جای پیستون از میله ای با قطر زیاد با شانه در انتها استفاده می شود که وجود شانه دلیل خارج نشدن میله از محفظه سیلندر است.

جک هیدرولیک چگونه کار می کند

در قسمتی از جک هیدرولیک که جرم بدنه قرار دارد قسمت بزرگی وجود دارد که نیاز به نیروی بیشتری دارد همچنین قسمت پایینی قسمتی از جک هیدرولیک است که روغن را از جک هیدرولیک عبور می دهد. . پمپ که به انرژی کمتری نیاز دارد.
یعنی با توجه به قدرت و توان خود باید یک نیروی کوچک به سطح مقطع کوچکتر، نیروی کوچکتر و سطح مقطع بزرگتر وارد کنیم.

در جک هیدرولیک، دسته جک نوعی اهرم ثانویه است که خواص مکانیکی منحصر به فرد خود را دارد. این دسته مسئول افزایش نیروی محرکه است. نیروی مفید از این دسته وارد جک هیدرولیک می شود که باعث افزایش آن نیرو می شود. این عمل به تنهایی باعث می شود که خواص مکانیکی کل دستگاه با خواص مکانیکی این 2 قسمت برابری کند.

فشارهای وارد شده به همه سیلندرها در واقع همان نیروهای وارد شده به مدول سطح هستند که با یکدیگر برابر هستند.

در واقع هیچ ابزاری برای افزایش حجم کار وجود ندارد. همین مقدار روغن معرفی می شود، زیرا در این دو سیلندر وزن و مقدار روغن برابر با سطح مقطع و فاصله جابجایی پیستون ها به دلیل حجم برابر است.

کاربرد جک هیدرولیک

سال هاست که از نیروی هیدرولیک برای راحتی بالابر و جابجایی ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود. استفاده از این نیرو برای کنترل و نحوه نشستن روی تراکتور در ماشین های مدرن به کار می رود. همه ماشین ها از انواع مختلف جک ها برای کمک به حرکت ماشین از سوراخ یا حرکت لاستیک ها استفاده می کنند. آنها از انواع جرثقیل استفاده می کنند. همه انواع جک های هیدرولیک کاربرد وسیع تری دارند زیرا امروزه در وسایل نقلیه سواری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و هنوز جزء ضروری در خودروهای سنگین محسوب می شوند.
به طور خاص جک های هیدرولیک در ماشین آلات معدن و راه سازی، آسانسور، کامیون کمپرسی، جرثقیل، لیفتراک و .... استفاده می شود.

یکی از دلایل مهم اهمیت استفاده از این جک هیدرولیک، شکل و ساختار تقریبا ساده آن در کنار قدرت بسیار بالایی است که تولید می کند.

جک های هیدرولیک بسیار مهم بوده و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند که به اختصار به آنها اشاره می شود:

بالابر و جابجایی ماشین آلات سنگین، جرثقیل، استفاده از پالایشگاه، حفاری زیرزمینی، معماری و برج سازی، کلیه وسایل نقلیه و غیره.تنوع بسیار زیاد و همچنین کاربرد بالایی در این جرثقیل ها وجود دارد که منجر به تولید جرثقیل های هیدرولیک در بین هزاران مدل و تیپ مختلف با طول ها و قطر های مختلف و همچنین طرح های مختلف شده است.

پس از اینکه جک هیدرولیک چرخه خود را کامل کرد، باید برای چرخه های بعدی به موقعیت اولیه خود بازگردد. ، کار نمی کند و تنها زمانی که روغن از ورودی خارج می شود، شفت به حالت اولیه خود باز می گردد. نیرویی که باعث می شود شفت به موقعیت اولیه خود بازگردد، می تواند توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع خارجی، احتمالاً توسط جرم جک هیدرولیک، مانند آسانسورها اعمال شود. برخی از سیستم ها از فنر برای بازگرداندن شفت به موقعیت اولیه خود استفاده می کنند. عیب این نوع سیستم ها عدم کنترل بر نرخ بازدهی است که مشکلاتی را ایجاد می کند.

منظور از جک هیدرولیک دو طرفه این است که در دو طرف جک دریچه های ورودی و خروجی وجود دارد و حرکت به جلو و عقب با نیروی روغن انجام می شود. این باعث می شود که جرثقیل در حرکات رو به جلو و عقب خود نیرو وارد کند.

حرکت رو به جلو زمانی شروع می شود که روغن در پشت پیستون ها با اعمال حداکثر نیرو فشار ایجاد کند.هنگامی که ضربه تمام می شود، این بار روغن به سمت گردن جک هیدرولیک فشار داده می شود و حرکت در جهت عقب است که همیشه کمتر از حرکت رو به جلو است.

جرثقیل های تلسکوپی یکی از پرکاربردترین انواع جک های هیدرولیک در بازار و صنعت هیدرولیک می باشد. جرثقیل های تلسکوپی را می توان به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید کرد. نکته مهم در طراحی جرثقیل های تلسکوپی این است که تعداد معینی از لوله های کرومی به صورت تلسکوپی مونتاژ می شوند به گونه ای که هر سیلندر به عنوان محور بعدی جرثقیل در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر این نوع طرح ها برای استفاده در مکان هایی است که فضای کمی وجود دارد اما چندین بار دوره لازم است. جرثقیل های تلسکوپی در بالابرهای هیدرولیک مانند آسانسور، ماشین های دفع زباله و ... کاربرد فراوانی دارند البته این نوع جرثقیل ها معایبی نیز دارند که از جمله آنها می توان به عمر کوتاه یا نبود فضای کافی برای بویلر اشاره کرد.جرثقیل های هیدرولیک تلسکوپی انواع مختلفی دارند. : جرثقیل های یک طرفه، دو طرفه، همزمان و ناهمزمان. جرثقیل ها مختصات خاص خود و طراحی منحصر به فرد خود را دارند و در مقایسه با انواع دیگر جرثقیل های هیدرولیک تلسکوپی قیمت بالاتری دارند و تولید و ساخت آنها با دقت انجام شده است.این نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق دارد.

نیروی خروجی از جک هیدرولیک صنعتی اختلاف فشار بین دو جهت پیستون است و همچنین تابعی از سطح مقطع پیستون است. یک اشتباه رایج گاهی اوقات استفاده از فشار سیستم برای محاسبه توان جرثقیل است.
در حالت صحیح، فشار ورودی برای محاسبه نیروی خروجی جک هیدرولیک باید در نظر گرفته شود.
اگر بخواهیم قطر پیستون را محاسبه کنیم، باید نیرویی را که هنگام باز شدن جک هیدرولیک ایجاد می شود، در نظر بگیریم.
همچنین برای محاسبه توان جک هیدرولیک ابتدا باید قطر شفت و پیستون را تعیین کنیم.
اگر جک هیدرولیک در زاویه استفاده شود، نیروی نامی جک از نیروی واقعی اعمال شده بیشتر است.
جریان مورد نیاز را می توان با سرعت جرثقیل به دست آورد، زیرا سرعت تابعی از جریان است.


سیلندرهای هیدرولیک و سیلندرهای پنوماتیک وسایلی هستند که انرژی فشار سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. آنها همچنین به عنوان محرک شناخته می شوند و به طور گسترده در دستگاه های کنترلی مختلف استفاده می شوند. از نظر حرکت، محرک ها شامل سیلندرهای هیدرولیک با حرکت مستقیم یا سیلندرهای پنوماتیک، موتورهای حرکتی دورانی، محرک های آونگی حرکت دورانی و انواع دیگر محرک ها هستند.سیلندر پنوماتیک از هوای فشرده به عنوان منبع گاز استفاده می کند و انرژی فشار گاز را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای پنوماتیک بر اساس حرکتشان طبقه بندی می شوند، سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی را نیز می توان به سیلندرهای تک اثره و سیلندرهای دو اثره تقسیم کرد. طول سیلندر هیدرولیک شامل کل هسته، ضخامت پیستون، ضخامت کف و سر و طول پیوندها می باشد. اغلب این طول در دستگاه نمی گنجد. در این حالت از میله پیستون به عنوان سیلندر پیستون و میله پیستون دیگر نیز استفاده می شود. به این نوع استوانه ها سیلندر تلسکوپی می گویند. اگر سیلندر میله ای مشترک را تک مرحله ای بنامیم، سیلندرهای تلسکوپی واحدهای چند مرحله ای با دو، دو، چهار، پنج یا چند مرحله هستند. به طور کلی، سیلندرهای تلسکوپی بسیار گرانتر از سیلندرهای معمولی هستند. اکثر سیلندرهای تلسکوپی تک اثره (فشار) هستند. سیلندرهای تلسکوپی دو منظوره باید به طور خاص طراحی و ساخته شوند.

سیلندر دیفرانسیل در هنگام بکسل مانند یک سیلندر معمولی رفتار می کند. اگر سیلندر همچنان مجبور به فشار باشد، روغن به مخزن سمت میله پیستون سیلندر باز نمی گردد، بلکه به سمت پایین سیلندر می رود.به این ترتیب، سیلندر بسیار سریعتر حرکت می کند، اما حداکثر نیرویی که سیلندر می تواند ایجاد کند، همان سیلندر پیستونی است. سیلندر دیفرانسیل را می توان به صورت یک سیلندر معمولی ساخت و فقط یک کنترل خاص به آن اضافه می شود سیلندر هیدرولیک "هوشمند" با سنسور موقعیت
سیلندرهای هیدرولیک حسگر موقعیت، نیاز به میله های سیلندر توخالی را از بین می برند. در عوض، یک نوار حسگر خارجی موقعیت پیستون سیلندر را با استفاده از فناوری جلوه هال می خواند. این امر با قرار دادن یک آهنربای دائمی در پیستون به دست می آید. آهنربا میدان مغناطیسی را از طریق دیواره فولادی سیلندر ساطع می کند و سیگنال موقعیت یابی را به سنسور ارائه می دهد.

سیلندرها - و تمام اجزای مرتبط - باید برای نصب آسان و نگهداری بعدی به راحتی در دسترس باشند. به عنوان مثال، اگر اتصالات را نتوان بدون تخریب خطوط مجاور بررسی کرد، انگیزه کمی برای تعمیر نشتی های جزئی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.

تمام اجزای سیستم و راهنماهای سیال را الاستیک در نظر بگیرید: طول آنها به دلیل تغییر در فشار، دما و تنش سیال تغییر می کند. این تغییرات کم نیست. پالس فشار سیلندر فولادی 6000 psi با فشار 24 ساعته در 0.024 بار. اگر از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد، سیلندر می تواند حدود 2 تا 2.5 برابر بیشتر منبسط شود، اگر این انبساط در طراحی دستگاه در نظر گرفته نشود، حتی اگر از آخرین فناوری اتصال استفاده شود، در نهایت سیستم دچار نشتی می شود. . اگر نصب‌های قبلی دائماً نشت می‌کردند، این شواهد واضح را در نظر بگیرید که یک رویکرد طراحی جدید سودمند است.

از آنجایی که مساحت شاتون کوچکتر از مساحت محفظه است، نیروی پسا از نیروی پسا بیشتر است (با فرض فشار سیال برابر). از آنجایی که حجم کل سیلندر زمانی که سیلندر به طور کامل جمع می شود (به دلیل حجم میله) کمتر از زمانی است که سیلندر کاملاً کشیده شده است، سیلندر سریعتر از زمانی که کشیده می شود (با فرض جریان یکسان) جمع می شود.

خط مستقیم - سیلندرهایی با پیوندهای ثابت که نیروی وارد شده در خط سیلندر را می گیرند، برای انتقال نیرو در خط مستقیم بهترین هستند. میله‌های اتصال، فلنج‌ها یا محورهای باسن متقارن هستند و امکان توزیع یکنواخت نیروی محوری یا تنش میله اتصال را در اطراف خط مرکزی سیلندر فراهم می‌کنند.

سیلندرهای مصرف شده به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر فشار داخلی را تحمل کنند و می توان آنها را در دو انتها کشیده و برای نصب سیلندرها استفاده کرد.هنگامی که میله های اتصال در دو انتهای سیلندر کشیده می شوند، می توان از یک سر برای نصب سیلندر استفاده کرد و انتهای مخالف می تواند سیلندر را پشتیبانی کند یا به عناصر دستگاه متصل شود.

اتصالات فلنجی نیز برای کاربردهای انتقال برق خط مستقیم مناسب هستند. سه سبک موجود عبارتند از: سر مستطیلی، سر مربع، و سر مستطیلی بزرگتر و ضخیم تر با سوراخ های نصب. همین سه نسخه برای کلاه موجود است. انتخاب نصب فلنج تا حدی به این بستگی دارد که آیا نیروهای اصلی اعمال شده به بار منجر به تراکم یا تراکم در میله پیستون می شود.

جک هیدرولیک

در واقع جک هیدرولیک وسیله ای استوانه ای است که مکانیزمی در داخل سیلندر روغن دارد که فشار روغن را اعمال می کند. نیروی وارد شده باعث ایجاد روغن می شود

تراکم تراکم ناپذیر به سیلندر دوم که بزرگتر از سیلندر قبلی است منتقل می شود و در مرحله بعد همین روغن با فشاری که به پیستون سیلندر وارد می کند باعث حرکت جسم مثلاً جسم مکانیکی بر روی آن می شود. سیلندر سیلندر. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد ماشین هایی مانند جرثقیل مشاهده کنید. این نوع مکانیزم ممکن است ساده به نظر برسد، اما با سادگی خود کارهای بسیار دشواری را با بیشترین کارایی انجام می دهد.

روغنی که تراکم پذیر نیست و به روغن موجود نیرو وارد می کند، این اصل الگوریتم مورد استفاده جک هیدرولیک است. مهم است که فشار وارد شده به پیستون کوچک مستقیماً به پیستون بزرگ رفته و باعث بالا آمدن آن شود.

تعریف دیگری از جک هیدرولیک: این نمونه ای از سیلندر هیدرولیک است که فقط در یک طرف کار می کند و اغلب ظرفیت زیادی دارد. در ساختار جک های هیدرولیک به جای پیستون از میله ای با قطر زیاد با شانه در انتها استفاده می شود که وجود شانه دلیل خارج نشدن میله از محفظه سیلندر است.

جک هیدرولیک چگونه کار می کند

در قسمتی از جک هیدرولیک که جرم بدنه قرار دارد قسمت بزرگی وجود دارد که نیاز به نیروی بیشتری دارد همچنین قسمت پایینی قسمتی از جک هیدرولیک است که روغن را از جک هیدرولیک عبور می دهد. . پمپ که به انرژی کمتری نیاز دارد.
یعنی با توجه به قدرت و توان خود باید یک نیروی کوچک به سطح مقطع کوچکتر، نیروی کوچکتر و سطح مقطع بزرگتر وارد کنیم.

در جک هیدرولیک، دسته جک نوعی اهرم ثانویه است که خواص مکانیکی منحصر به فرد خود را دارد. این دسته مسئول افزایش نیروی محرکه است. نیروی مفید از این دسته وارد جک هیدرولیک می شود که باعث افزایش آن نیرو می شود. این عمل به تنهایی باعث می شود که خواص مکانیکی کل دستگاه با خواص مکانیکی این 2 قسمت برابری کند.

فشارهای وارد شده به همه سیلندرها در واقع همان نیروهای وارد شده به مدول سطح هستند که با یکدیگر برابر هستند.

در واقع هیچ ابزاری برای افزایش حجم کار وجود ندارد. همین مقدار روغن معرفی می شود، زیرا در این دو سیلندر وزن و مقدار روغن برابر با سطح مقطع و فاصله جابجایی پیستون ها به دلیل حجم برابر است.

کاربرد جک هیدرولیک

سال هاست که از نیروی هیدرولیک برای راحتی بالابر و جابجایی ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود. استفاده از این نیرو برای کنترل و نحوه نشستن روی تراکتور در ماشین های مدرن به کار می رود. همه ماشین ها از انواع مختلف جک ها برای کمک به حرکت ماشین از سوراخ یا حرکت لاستیک ها استفاده می کنند. آنها از انواع جرثقیل استفاده می کنند. همه انواع جک های هیدرولیک کاربرد وسیع تری دارند زیرا امروزه در وسایل نقلیه سواری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و هنوز جزء ضروری در خودروهای سنگین محسوب می شوند.
به طور خاص جک های هیدرولیک در ماشین آلات معدن و راه سازی، آسانسور، کامیون کمپرسی، جرثقیل، لیفتراک و .... استفاده می شود.

یکی از دلایل مهم اهمیت استفاده از این جک هیدرولیک، شکل و ساختار تقریبا ساده آن در کنار قدرت بسیار بالایی است که تولید می کند.

جک های هیدرولیک بسیار مهم بوده و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند که به اختصار به آنها اشاره می شود:

بالابر و جابجایی ماشین آلات سنگین، جرثقیل، استفاده از پالایشگاه، حفاری زیرزمینی، معماری و برج سازی، کلیه وسایل نقلیه و غیره.تنوع بسیار زیاد و همچنین کاربرد بالایی در این جرثقیل ها وجود دارد که منجر به تولید جرثقیل های هیدرولیک در بین هزاران مدل و تیپ مختلف با طول ها و قطر های مختلف و همچنین طرح های مختلف شده است.

پس از اینکه جک هیدرولیک چرخه خود را کامل کرد، باید برای چرخه های بعدی به موقعیت اولیه خود بازگردد. ، کار نمی کند و تنها زمانی که روغن از ورودی خارج می شود، شفت به حالت اولیه خود باز می گردد. نیرویی که باعث می شود شفت به موقعیت اولیه خود بازگردد، می تواند توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع خارجی، احتمالاً توسط جرم جک هیدرولیک، مانند آسانسورها اعمال شود. برخی از سیستم ها از فنر برای بازگرداندن شفت به موقعیت اولیه خود استفاده می کنند. عیب این نوع سیستم ها عدم کنترل بر نرخ بازدهی است که مشکلاتی را ایجاد می کند.

منظور از جک هیدرولیک دو طرفه این است که در دو طرف جک دریچه های ورودی و خروجی وجود دارد و حرکت به جلو و عقب با نیروی روغن انجام می شود. این باعث می شود که جرثقیل در حرکات رو به جلو و عقب خود نیرو وارد کند.

حرکت رو به جلو زمانی شروع می شود که روغن در پشت پیستون ها با اعمال حداکثر نیرو فشار ایجاد کند.هنگامی که ضربه تمام می شود، این بار روغن به سمت گردن جک هیدرولیک فشار داده می شود و حرکت در جهت عقب است که همیشه کمتر از حرکت رو به جلو است.

جرثقیل های تلسکوپی یکی از پرکاربردترین انواع جک های هیدرولیک در بازار و صنعت هیدرولیک می باشد. جرثقیل های تلسکوپی را می توان به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید کرد. نکته مهم در طراحی جرثقیل های تلسکوپی این است که تعداد معینی از لوله های کرومی به صورت تلسکوپی مونتاژ می شوند به گونه ای که هر سیلندر به عنوان محور بعدی جرثقیل در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر این نوع طرح ها برای استفاده در مکان هایی است که فضای کمی وجود دارد اما چندین بار دوره لازم است. جرثقیل های تلسکوپی در بالابرهای هیدرولیک مانند آسانسور، ماشین های دفع زباله و ... کاربرد فراوانی دارند البته این نوع جرثقیل ها معایبی نیز دارند که از جمله آنها می توان به عمر کوتاه یا نبود فضای کافی برای بویلر اشاره کرد.جرثقیل های هیدرولیک تلسکوپی انواع مختلفی دارند. : جرثقیل های یک طرفه، دو طرفه، همزمان و ناهمزمان. جرثقیل ها مختصات خاص خود و طراحی منحصر به فرد خود را دارند و در مقایسه با انواع دیگر جرثقیل های هیدرولیک تلسکوپی قیمت بالاتری دارند و تولید و ساخت آنها با دقت انجام شده است.این نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق دارد.

نیروی خروجی از جک هیدرولیک صنعتی اختلاف فشار بین دو جهت پیستون است و همچنین تابعی از سطح مقطع پیستون است. یک اشتباه رایج گاهی اوقات استفاده از فشار سیستم برای محاسبه توان جرثقیل است.
در حالت صحیح، فشار ورودی برای محاسبه نیروی خروجی جک هیدرولیک باید در نظر گرفته شود.
اگر بخواهیم قطر پیستون را محاسبه کنیم، باید نیرویی را که هنگام باز شدن جک هیدرولیک ایجاد می شود، در نظر بگیریم.
همچنین برای محاسبه توان جک هیدرولیک ابتدا باید قطر شفت و پیستون را تعیین کنیم.
اگر جک هیدرولیک در زاویه استفاده شود، نیروی نامی جک از نیروی واقعی اعمال شده بیشتر است.
جریان مورد نیاز را می توان با سرعت جرثقیل به دست آورد، زیرا سرعت تابعی از جریان است.


سیلندرهای هیدرولیک و سیلندرهای پنوماتیک وسایلی هستند که انرژی فشار سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. آنها همچنین به عنوان محرک شناخته می شوند و به طور گسترده در دستگاه های کنترلی مختلف استفاده می شوند. از نظر حرکت، محرک ها شامل سیلندرهای هیدرولیک با حرکت مستقیم یا سیلندرهای پنوماتیک، موتورهای حرکتی دورانی، محرک های آونگی حرکت دورانی و انواع دیگر محرک ها هستند.سیلندر پنوماتیک از هوای فشرده به عنوان منبع گاز استفاده می کند و انرژی فشار گاز را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای پنوماتیک بر اساس حرکتشان طبقه بندی می شوند، سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی را نیز می توان به سیلندرهای تک اثره و سیلندرهای دو اثره تقسیم کرد. طول سیلندر هیدرولیک شامل کل هسته، ضخامت پیستون، ضخامت کف و سر و طول پیوندها می باشد. اغلب این طول در دستگاه نمی گنجد. در این حالت از میله پیستون به عنوان سیلندر پیستون و میله پیستون دیگر نیز استفاده می شود. به این نوع استوانه ها سیلندر تلسکوپی می گویند. اگر سیلندر میله ای مشترک را تک مرحله ای بنامیم، سیلندرهای تلسکوپی واحدهای چند مرحله ای با دو، دو، چهار، پنج یا چند مرحله هستند. به طور کلی، سیلندرهای تلسکوپی بسیار گرانتر از سیلندرهای معمولی هستند. اکثر سیلندرهای تلسکوپی تک اثره (فشار) هستند. سیلندرهای تلسکوپی دو منظوره باید به طور خاص طراحی و ساخته شوند.

سیلندر دیفرانسیل در هنگام بکسل مانند یک سیلندر معمولی رفتار می کند. اگر سیلندر همچنان مجبور به فشار باشد، روغن به مخزن سمت میله پیستون سیلندر باز نمی گردد، بلکه به سمت پایین سیلندر می رود.به این ترتیب، سیلندر بسیار سریعتر حرکت می کند، اما حداکثر نیرویی که سیلندر می تواند ایجاد کند، همان سیلندر پیستونی است. سیلندر دیفرانسیل را می توان به صورت یک سیلندر معمولی ساخت و فقط یک کنترل خاص به آن اضافه می شود سیلندر هیدرولیک "هوشمند" با سنسور موقعیت
سیلندرهای هیدرولیک حسگر موقعیت، نیاز به میله های سیلندر توخالی را از بین می برند. در عوض، یک نوار حسگر خارجی موقعیت پیستون سیلندر را با استفاده از فناوری جلوه هال می خواند. این امر با قرار دادن یک آهنربای دائمی در پیستون به دست می آید. آهنربا میدان مغناطیسی را از طریق دیواره فولادی سیلندر ساطع می کند و سیگنال موقعیت یابی را به سنسور ارائه می دهد.

سیلندرها - و تمام اجزای مرتبط - باید برای نصب آسان و نگهداری بعدی به راحتی در دسترس باشند. به عنوان مثال، اگر اتصالات را نتوان بدون تخریب خطوط مجاور بررسی کرد، انگیزه کمی برای تعمیر نشتی های جزئی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.

تمام اجزای سیستم و راهنماهای سیال را الاستیک در نظر بگیرید: طول آنها به دلیل تغییر در فشار، دما و تنش سیال تغییر می کند. این تغییرات کم نیست. پالس فشار سیلندر فولادی 6000 psi با فشار 24 ساعته در 0.024 بار. اگر از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد، سیلندر می تواند حدود 2 تا 2.5 برابر بیشتر منبسط شود، اگر این انبساط در طراحی دستگاه در نظر گرفته نشود، حتی اگر از آخرین فناوری اتصال استفاده شود، در نهایت سیستم دچار نشتی می شود. . اگر نصب‌های قبلی دائماً نشت می‌کردند، این شواهد واضح را در نظر بگیرید که یک رویکرد طراحی جدید سودمند است.

از آنجایی که مساحت شاتون کوچکتر از مساحت محفظه است، نیروی پسا از نیروی پسا بیشتر است (با فرض فشار سیال برابر). از آنجایی که حجم کل سیلندر زمانی که سیلندر به طور کامل جمع می شود (به دلیل حجم میله) کمتر از زمانی است که سیلندر کاملاً کشیده شده است، سیلندر سریعتر از زمانی که کشیده می شود (با فرض جریان یکسان) جمع می شود.

خط مستقیم - سیلندرهایی با پیوندهای ثابت که نیروی وارد شده در خط سیلندر را می گیرند، برای انتقال نیرو در خط مستقیم بهترین هستند. میله‌های اتصال، فلنج‌ها یا محورهای باسن متقارن هستند و امکان توزیع یکنواخت نیروی محوری یا تنش میله اتصال را در اطراف خط مرکزی سیلندر فراهم می‌کنند.

سیلندرهای مصرف شده به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر فشار داخلی را تحمل کنند و می توان آنها را در دو انتها کشیده و برای نصب سیلندرها استفاده کرد.هنگامی که میله های اتصال در دو انتهای سیلندر کشیده می شوند، می توان از یک سر برای نصب سیلندر استفاده کرد و انتهای مخالف می تواند سیلندر را پشتیبانی کند یا به عناصر دستگاه متصل شود.

اتصالات فلنجی نیز برای کاربردهای انتقال برق خط مستقیم مناسب هستند. سه سبک موجود عبارتند از: سر مستطیلی، سر مربع، و سر مستطیلی بزرگتر و ضخیم تر با سوراخ های نصب. همین سه نسخه برای کلاه موجود است. انتخاب نصب فلنج تا حدی به این بستگی دارد که آیا نیروهای اصلی اعمال شده به بار منجر به تراکم یا تراکم در میله پیستون می شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 163
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 26
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 261
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 1723
  • بازدید سال : 7811
  • بازدید کلی : 112141
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی