loading...

زومیت

بازدید : 413
يکشنبه 30 مرداد 1401 زمان : 15:42

انواع دیوارپوش های راهرو خانه از جدیدترین مصالح ساختمانی است که به شما کمک می کند تا با کمترین هزینه تغییرات مورد نظر را انجام دهید و بدون خرابکاری ساختمان را بازسازی و نوسازی کنید. انواع دیوارپوش های مورد استفاده در این قسمت از ساختمان ها دارای تنوع زیادی در طرح، رنگ و قیمت می باشند و با توجه به سلیقه، دکوراسیون و ابعاد دلخواه راهرو می توانید یکی از آنها را انتخاب و نصب کنید. نصب آسان، قابلیت شستشو، تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد و عایق بودن در برابر صدا و حرارت از جمله دلایلی است که توجه زیادی را به دیوارپوش ماربل شیت راهرو جلب کرده است. در این قسمت دکوراسیون راهرو به بررسی جامع انواع دیوارپوش ماربل شیت مورد استفاده در این قسمت از خانه می پردازیم.

روکش دیوار چوبی راهرو
این دیوارپوش که به فضای شما حسی گرم و صمیمی می بخشد، دارای تنوع رنگی و اندازه ای است و به راحتی نصب می شود. دیوارپوش های چوبی حفاظت از محیط زیست عموماً از چوب مصنوعی ساخته می شوند و به طور گسترده در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. به عنوان مثال چوب پنبه و ام دی اف در این گروه قرار می گیرند و قیمت مناسبی دارند. نصب این دیوارپوش ها می تواند به صورت افقی، عمودی و یا زاویه دار انجام شود. مدل و جهت نصب را می توان بنا به سلیقه و یا با توجه به ابعاد راهرو انجام داد. برای مثال برای راهروهایی با سقف عمودی کوتاه و برای نشان دادن ابعاد راهرو بزرگتر، نصب آن به صورت زاویه دار بهترین گزینه است.


یکی از مزایای این دیوارکوب ها عایق بودن در برابر حرارت و صدا می باشد. اگر در راهرو کتابخانه دارید، می توانید از این دیوارپوش به عنوان نقطه کانونی و فقط پشت قفسه های کتاب استفاده کنید و بقیه دیوارها را مطابق با الگوهای مورد نظر خود تزئین یا رنگ آمیزی کنید.دیوارپوش بتنی راهرو.
دیوارپوش های بتنی با تنوع در طرح، اندازه و شکل، عایق صدا، حرارتی، ضد خش و ضربه هستند و روی تمام دیوارها با چسب نصب می شوند. از این دیوارپوش برای نمای بیرونی نیز می توان استفاده کرد و با این وسیله علاوه بر نمای جدید ساختمان، از ظرفیت عایق صوتی آن نیز استفاده کرد. روکش دیوار بتنی را به صورت عمودی در راهروهایی با سقف کم نصب کنید تا با استفاده از ویژگی خطوط، سقف را بلندتر نشان دهید. دیوارپوش های بتنی جلوه ای سه بعدی به محیط می دهند و قابل رنگ آمیزی هستند.

روکش سنگ برای راهرو
دیوارپوش های سنگی به صورت سنگ های مصنوعی و طبیعی در بازار موجود است و در اندازه ها و رنگ های متنوعی عرضه می شود. سنگ به عنوان عنصری از طبیعت می تواند گرما و صمیمیت را به محیط سرد و دلگیر راهروها بیاورد و انرژی منفی را از محیط دور کند. این دیوارپوش ها بهتر است در نقاط کانونی مانند دیوارهای انتهایی راهرو استفاده شوند. این سنگ ها با چسب سیمانی بر روی دیوار نصب می شوند.

روکش دیوار شیشه ای راهرو خانه
شیشه یکی از جذاب ترین گزینه ها در بین انواع دیوارپوش در راهرو است که فضایی بسیار مجلل ایجاد می کند. از مزایای دیوارپوش شیشه ای می توان به تنوع زیاد در طرح و رنگ و مقاومت بالا در برابر ضربه و نوسانات دما اشاره کرد.

روکش آلومینیومی دیوار برای راهرو
این دیوارپوش ها که از قطعات کامپوزیت آلومینیومی هستند، از نظر اندازه، ابعاد و طرح دارای تنوع زیادی هستند و به راحتی بر روی دیوار نصب می شوند. دیوار در نظر گرفته شده برای نصب باید صاف و صیقلی باشد در غیر این صورت زیرسازی دیوار با پروفیل امگا ساخته می شود سپس صفحات آلومینیومی با چسب بسیار محکم به دیوار یا زیرسازی ثابت می شود.در میان دیگر انواع روکش دیوار راهرو، نوع آلومینیومی آن کمتر برای منازل مسکونی استفاده می شود و بیشتر در محیط های تجاری استفاده می شود.

دیوارپوش چرمی راهروی خانه
یکی از لوکس ترین گزینه هایی که می توان از آن به عنوان دیوارپوش راهرو استفاده کرد نوع چرمی آن است. این دیوارپوش در راهرو حس مدرنیته را زنده می کند و همچنین عایق صدا و آتش است. برخی از دیوارپوش های چرمی دارای چسب در پشت هستند و با برداشتن لایه محافظ به راحتی قابل نصب مجدد هستند.

کاغذ دیواری سه بعدی یا سه بعدی مناسب برای راهروها
اگر فضایی مدرن دارید و می خواهید راهروها را به زیباترین شکل تزئین کنید، کاغذ دیواری سه بعدی یکی از بهترین گزینه هاست. این دیوارپوش ها علاوه بر القای احساس گرما و نشاط در محیط، ضد حریق، ضد آب و صدا نیز هستند. اگر از طرح های سه بعدی برای راهرو استفاده می کنید، بهتر است نورپردازی را جدی بگیرید تا بیشترین جلوه و زیبایی را از آن بگیرید. وزن سبک و عدم نیاز به رنگ آمیزی و آب بندی از مهمترین دلایل استفاده گسترده از این نوع ملیله برای راهروهای خانه است.

آستر آکوستیک دیوارهای راهرو خانه
روکش دیوار آکوستیک از پارچه های پلی استر و الفین تولید می شود. قدرت جذب صدا بالایی دارد به همین دلیل در سینماها، سالن های موسیقی و سالن اجتماعات نیز استفاده می شود. با استفاده از چسب و میخ روی پانل هایی که قبلاً باید روی دیوار نصب شده باشند به دیوارها ثابت می شود. این دیوارکوب ها تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و شما قادر خواهید بود با توجه به سلیقه و دکوراسیون دلخواه خود انتخابی عالی داشته باشید.

پوشاندن دیوار راهرو
کاشی های آلومینیومی با روکش گچی معروف به کناف یکی دیگر از گزینه های محبوب جدید برای زیباسازی دیوارهای راهرو است.قابلیت رنگ آمیزی، عایق بودن در برابر حرارت، صدا و رطوبت، قابلیت نصب و تعمیر و سهولت جابجایی از مزایای کناف محسوب می شود.

دیوارپوش ماربل شیت راهرو خانه
دیوارپوش کاغذی یا کاغذ دیواری تنوع رنگ و طرح زیادی دارد و با توجه به سلیقه و با توجه به دکوراسیون منزل یا طرح راهرو قابل انتخاب است. با توجه به تردد زیاد در راهروها، بهتر است به کیفیت کاغذ دیواری توجه کنید و تا حد امکان نوع قابل شستشو را انتخاب کنید.

روکش دیوار پی وی سی راهروهای مسکونی
دیوارپوش پی وی سی بسیار مقاوم است و سطح پلاستیکی آن از نفوذ رطوبت جلوگیری می کند. یکی از مهم ترین دلایلی که این نوع چراغ دیواری را در راهروهای منازل و ادارات متمایز کرده است، عایق بودن در برابر حرارت، صدا و رطوبت و همچنین تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ، قابل شستشو و قیمت مناسب آن است.

دیوارهای فایبرگلاس در راهروهای آپارتمان
دیوارپوش های فایبرگلاس الیاف طبیعی هستند که در برابر مواد شیمیایی و حرارت مقاوم هستند. این ملیله ها ضد حریق بوده و از استحکام و سختی بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل عمر مفید آن ها نیز طولانی است. نصب روکش فایبرگلاس در راهروها به دلیل نبود زیرساخت بسیار سریع انجام می شود و در نهایت می توان آنها را رنگ آمیزی کرد. توجه داشته باشید که این نوع روکش دیوار راهرو طبیعی است و باعث آلودگی محیط زیست نمی شود.

دیوارپوش فوم برای راهرو
از دیگر گزینه های بسیار کاربردی می توان به روکش دیوار فوم اشاره کرد. با توجه به تردد زیاد در راهروها می توان از روکش های فومی قابل شستشو، مقاوم و با قابلیت نصب آسان برای زیباسازی محیط استفاده کرد.

همانطور که در متن ذکر شد، انواع مختلفی از دیوارپوش های راهرو وجود دارد. مهم این است که در نهایت با توجه به شرایط محیطی، میزان نور و روشنایی و اندازه و همچنین چیدمان و سبک معماری، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 163
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 90
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 46
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 178
  • بازدید ماه : 675
  • بازدید سال : 8572
  • بازدید کلی : 112902
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی